Роберт Кубица ще бъде извън спорта в близката една година, след като претърпя тежка катастрофа по време на тренировката за Рали Ронде ди Андора в Лигурия, Италия.
Възможно е дори това да бъде краят на кариерата на пилота, пише ESPN F1.
Професор Игор Росело, директор на регионалния център за операции на ръцете в болница Сан Паоло в Савона, който оперира Кубица в неделя следобяд в болница Санта Корона, каза че по време на операцията е била реконструирана цялата анатомия на крайника.
Той каза още и че операцията е преминала добре, но следващите пет до седем дни ще са от решаващо значение за по-нататъшното възстановяване.
"Беше много важна и сложна операция", каза професорът. "Дясната ръка на Роберт бе отворена на две места със значителни тъканни разкъсвания, счупвания на костите и множество скъсани сухожилия.
Ние направихме всичко по силите си, за да възвърнем функционалността на ръката. Бяхме два екипа от общо седем лекари и хирургическата итерванция ни отне седем часа", допълни още той.
"В края на операцията успяхме да възстановим съдовите разкъсвания и да я съживим. Това е много окуражаващо.
В момента Роберт се намира под постоянно денонощно наблюдение, защото състоянието му наистина е сериозно", бяха думите на Росело.
Възможно е Кубица да загуби част от усещанията и функционалността на пострадалата ръка. Заедно с титаниевите болтове, които той има в лявата, след пътния инцидент през 2003 година с лек автомобил, в който Роберт е бил пътник, перспективите за завръщането му във Формула 1 стават все по-далечни.
Най-лошото обаче са проблемите със скъсаните сухожилия. Те ще забавят значително възстановяването.
От думите на професора, както и от сведенията за състоянието на полската звезда, става ясно, че той ще отсъства от големия спорт през 2011 година. Истинският ужас, обаче, се крие в опасността от това Роберт никога повече да не се състезава.
Много от пилотите в най-високоскоростната надпревара имат забрани за участия в други спортни мероприятия, които са заложени в техните договори с отборите.
От Лотус Рено обаче не са спрели по никакъв начин Кубица, като дори ключов момент от неговия договор е тъкмо тази "свобода".
През миналия ноември дори мениджърът на звездата Даниеле Морели изтъкна тъко това като причина Роберт да не предпочете тимове като Макларън, Ред Бул, Ферари и Мерцедес.
Тук следва да бъде зададен въпросът защо на Кубица е било разрешено участието в това рали, което се провежда във времето между първия и втория официални тестове във Формула 1.