Galibier разполага със скромните за Bugatti 800 к.с. и работи с бензин или биоетанол, но това не му пречи да развива максимална скорост от 350 км/ч.
Bugatti разкри за широката публика концепцията 16C Galibier, предвидена да се превърне в най-ексклузивния, елегантен и мощен седан с четири врати в света. Ако трябва да бъдем честни, за първи път той бе показан в изключително тесен кръг от клиенти и ценители още през септември. Д-р Франц-Йозеф Пефген, президент на Bugatti Automobiles S.A.S., заяви, че Galibier е концептуална студия, в която компанията е въплътила бъдещите си идеи. Според него автомобилът вече е обрал достатъчно положителни отзиви и ще бъде произведен в скромен тираж от 150 бройки. 16С Galibier е изпълнен по безотказната формула, наложена от Еторе Бугати и сина му Жан – “изкуство – форма – техника”.
Част от каросерията на прототипа е изработена от въглеродни влакна, а друга от алуминий. Цветът е Atlantic Black. Дизайнът е тип в торпедо като на Type 35, интерпретиран веднъж вече във Veyron. Новата концепция е с типичната за Bugatti радиаторна решетка, но съчетана с необичайно кръгли LED светлини и характерния за марката централен „гръбнак” по продължението на целия автомобил. Под капака, силно извит назад и от двете страни, е монтиран W-образен 16-цилиндров 8,0-литров двигател с двуетапно турбопълнене. Мощността му вече не е емблематичната за Bugatti 1001 к.с., а скромните 800 к.с. Въпреки чудовищния обем на мотора, той е с гъвкаво отношение към горивото и е способен да работи и с биоетанол. Задвижва и четирите колела. Спирачките са керамични, а окачването е с нов дизайн, така че Galibier да бъде с гъвкаво и точно управление въпреки размерите си. Автомобилът развива максимална скорост над 350 км/ч.
Бордовото табло е сведено до основния минимум – два централно разположени дисплея осведомяват дори пътниците от втория ред седалки за актуалните показатели.
Швейцарският производител на луксозни часовници Parmigiani Fleurier е разработил специално за Galibier турбийон, вграден в таблото на автомобила. Часовникът може да бъде демонтиран и да бъде използван като ръчен или настолен.
Galibier не е просто името на един от най-трудните проходи в Алпите, включен в „Тур дьо Франс”. Така се е наричал и четиривратият Type 57.
Предполагаемата цена за автомобила ще е 1 500 000 евро.
Бугати 41 Роял (“Тур-41 Ле Роял”) 1930 B...
Bugatti за 1.5 млн. евро на салона в Жен...